بازیکنان فوتبال

بازیکنان فوتبال جهان

بازیکنان فوتبال

عرفان مومن طایفه
بازیکنان فوتبال بازیکنان فوتبال جهان

رونالدینیو

رونالدو ده آسیس موریرا که بیشتر با نام رونالدینیو یا رونالدینیو گائوچو شناخته می‌شود؛ بازیکن فوتبال پیشین برزیلی است که در پست هافبک تهاجمی یا مهاجم، برای باشگاه‌های بارسلونا و آث میلان، و تیم ملی برزیل بازی می‌کرد. رونالدینیو را یکی از بهترین بازیکنان فوتبال نسل خود و حتی تاریخ فوتبال می‌دانند که در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵، دو بار پیاپی از سوی فیفا به بازیکن سال فوتبال جهان برگزیده شد.



تاريخ : یکشنبه بیست و سوم مهر ۱۴۰۲ | 21:27 | نویسنده : عرفان مومن طایفه |

کریستیانو رونالدو

کریستیانو رونالدو دوس سانتوس آویرو (به پرتغالی: Cristiano Ronaldo dos Santos Aveiro؛ زادهٔ ۵ فوریهٔ ۱۹۸۵) بازیکن فوتبال اهل پرتغال است که برای تیم ملی پرتغال و باشگاه النصر عربستان به عنوان کاپیتان و در پست مهاجم بازی می‌کند. او اغلب به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان تمام دوران شناخته می‌شود. رونالدو بیشتر از هر بازیکن اروپایی دیگر، پنج جایزهٔ توپ طلا و چهار جایزهٔ کفش طلای اروپا را دریافت کرده‌است. او در طول دوران حرفه‌ای‌اش ۳۲ جام کسب کرده که شامل هفت عنوان قهرمانی در لیگ، پنج لیگ قهرمانان اروپا، یک جام ملت‌های اروپا و یک لیگ ملت‌های اروپا می‌شود. رونالدو دارای بیشترین بازی (۱۸۳)، بیشترین گل زده (۱۴۰) و بیشترین پاس گل (۴۲) در لیگ قهرمانان اروپا، بیشترین گل زده در جام ملت‌های اروپا (۱۴)، بیشترین بازی ملی (۱۹۶) و بیشترین گل ملی در فوتبال مردان (۱۱۸) است. او از معدود بازیکن‌هایی است که در بیش از ۱۱۰۰ بازی رسمی حضور داشته و بیش از ۸۰۰ گل برای باشگاه و کشورش به ثمر رسانده‌است. همچنین تنها بازیکنی است که در پنج تورنمنت جام جهانی گلزنی کرده‌است.



تاريخ : چهارشنبه سوم اسفند ۱۴۰۱ | 22:50 | نویسنده : عرفان مومن طایفه |

نیمار جونیور مندز

نِیمار دا سیلوا سانتوس جونیور (به پرتغالی برزیل: Neymar da Silva Santos Júnior) (زادهٔ ۵ فوریهٔ ۱۹۹۲) که با نام نیمار جونیور یا به شکل ساده‌تر نِیمار شناخته می‌شود، بازیکن فوتبال اهل برزیل است که برای باشگاه پاری سن ژرمن و تیم ملی برزیل در پست مهاجم بازی می‌کند. او یکی از بهترین بازیکنان جهان شناخته شده که با مهارت‌های دریبل‌زنی، تکنیک، تمام‌کنندگی، جای‌گیری و توانایی استفاده از هر دو پا در فوتبال به شهرت رسید.

او سابقه بازی در باشگاه بارسلونا را نیز دارد. نیمار در ۱۶سالگی و در سال ۲۰۱۱ جایزهٔ بازیکن سال آمریکای جنوبی را دریافت کرد.

نیمار که در سال ۲۰۱۳ به بارسلونا پیوست با شایعات تخلف در انتقال وی از سانتوس به بارسلونا روبرو گردید. این شایعه در سال ۲۰۱۵ ثابت شد و باشگاه بارسلونا با جریمهٔ سنگینی روبرو شد. این در حالی بود که ساندرو راسل، رئیس پیشین باشگاه، به ۷ سال زندان محکوم شد. در ابتدا اعلام شده بود که مبلغ انتقال او ۵۷ میلیون یورو است؛ اما گفته می‌شود که مبلغ انتقال او ۱۰۰ میلیون یورو است. او تا سال ۲۰۲۰ قرارداد خود را با باشگاه فوتبال بارسلونا تمدید کرد. نیمار در فصل ۲۰۱۴/۲۰۱۵ با بارسلونا موفق به کسب سه‌گانهٔ باشگاهی (لا لیگا، کوپا دل ری و لیگ قهرمانان اروپا)همراه با سرمربیگری لوییس انریکه شد.

نیمار در ۳ اوت ۲۰۱۷ با مبلغ ۲۲۲ میلیون یورو از بارسلونا به پاری سن ژرمن انتقال یافت و به عنوان گران‌ترین بازیکن کل تاریخ فوتبال شناخته شد.



تاريخ : چهارشنبه سوم اسفند ۱۴۰۱ | 22:44 | نویسنده : عرفان مومن طایفه |

لیونل مسی

لیونل آندرس مسی (به اسپانیایی: Lionel Andrés Messi؛ زادهٔ ۲۴ ژوئن ۱۹۸۷) یا لئو مسی، بازیکن فوتبال آرژانتینی است که برای باشگاه پاری سن ژرمن و تیم ملی آرژانتین در پست مهاجم بازی می‌کند. وی تنها بازیکن تاریخ فوتبال است که ۷ بار برندهٔ توپ طلا و ۶ بار برنده کفش طلای اروپا شده‌است. او در طول دوران حرفه‌ای‌اش، بیش از ۷۹۰ گل برای باشگاه و کشورش به ثمر رسانده‌، و رکورد بیشترین تعداد گل (۶۷۲) را به عنوان بازیکن برای یک باشگاه (بارسلونا) دارد..

مسی

مسی قبل از ترک بارسلونا در سال ۲۰۲۱ که تمام دوران حرفه‌ای خود را در این باشگاه گذرانده بود، ۱۰ قهرمانی لا لیگا، ۷ قهرمانی کوپا دل ری، ۸ قهرمانی سوپرجام اسپانیا، ۴ قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، ۳ قهرمانی سوپرجام اروپا و ۳ قهرمانی جام باشگاه‌های جهان را در این تیم کسب کرده‌است. مسی به عنوان یک بازی‌ساز خلاق و یک گلزن حرفه‌ای، رکورد بیشترین گل در لالیگا (۴۷۴)، بیشترین هت‌تریک در لالیگا (۳۶)و لیگ قهرمانان اروپا (۸) و بیشترین پاس‌گل در لالیگا (۱۹۲) و کوپا آمریکا (۱۷) را در کارنامه خود دارد. او همچنین همراه با کشورش قهرمان کوپا آمریکا ۲۰۲۱ و جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ شده‌است.



تاريخ : یکشنبه سی ام بهمن ۱۴۰۱ | 7:47 | نویسنده : عرفان مومن طایفه |

جرارد پیکه

جرارد پیکه برنابئو (به اسپانیایی: Gerard Piqué Bernabéu), تلفظ کاتالان: [ʒəˈɾaɾt piˈke βəɾnəˈβew]؛ زادهٔ ۲ فوریهٔ ۱۹۸۷، بارسلونا) بازیکن سابق فوتبال اهل اسپانیا است که در پست مدافع میانی بازی میکرد.

پیکه

وی همچنین اولین نفری است که مقام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را در دو سال پیاپی با دو تیم گوناگون به‌دست‌آورد



تاريخ : یکشنبه سی ام بهمن ۱۴۰۱ | 7:40 | نویسنده : عرفان مومن طایفه |

پله

ادسون آرانتس دو ناسیمنتو (پرتغالی: Edson Arantes do Nascimento؛ ۲۳ اکتبر ۱۹۴۰ – ۲۹ دسامبر ۲۰۲۲) که با نام پله شناخته می‌شود، بازیکن سابق فوتبال اهل برزیل بود که در پست مهاجم بازی می‌کرد. او به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان تمام ادوار تلقی می‌شود و از سوی فیفا لقب «برترین» را گرفته‌است. او یکی از موفق‌ترین و محبوب‌ترین چهره‌های ورزشی قرن بیستم بود. کمیته بین‌المللی المپیک در سال ۱۹۹۹ از او به عنوان ورزشکار قرن یاد کرد و نامش از سوی مجلهٔ تایم در فهرست ۱۰۰ شخصیت برجسته قرن بیستم قرار گرفت. پله در سال ۲۰۰۰ از سوی فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال (IFFHS) به عنوان بازیکن برتر جهان انتخاب شد و همچنین یکی از دو برندهٔ مشترک بازیکن قرن فیفا بود. پله در مجموع ۱٬۲۷۹ گل در ۱٬۳۶۳ بازی زده‌است که شامل بازی‌های دوستانه نیز بوده‌است و این موضوع از سوی رکوردهای جهانی گینس به رسمیت شناخته شده‌است



تاريخ : یکشنبه سی ام بهمن ۱۴۰۱ | 7:29 | نویسنده : عرفان مومن طایفه |

دیگو آرماندو مارادونا

مادادونادیگو آرماندو مارادونا (به اسپانیایی: Diego Armando Maradona؛ تلفظ اسپانیایی: [ˈdjeɣo maɾaˈ�ona]) (زادهٔ ۳۰ اکتبر ۱۹۶۰ – درگذشتهٔ ۲۵ نوامبر ۲۰۲۰) سرمربی و بازیکن فوتبال بازنشستهٔ اهل آرژانتین بود. مارادونا یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال به‌شمار می‌رفت و همواره شماری از بازیکنان و مربیان سرشناس، کارشناسان، مجلات تخصصی فوتبال و نیز هواداران این رشته ورزشی، او را برترین بازیکن تمام ادوار فوتبال می‌دانند. در نظرسنجی‌ای که از سوی فیفا انجام شد، او همراه با پله برنده عنوان برترین بازیکن قرن بیستم میلادی شد. مارادونا تیم ملی آرژانتین را با درخشش خود در جام جهانی ۱۹۸۶ به قهرمانی رساند. استعداد، تکنیک، چابکی، دید قوی، پاس‌های دقیق، مهارت در کنترل توپ و دریبل زنی مهار نشدنی مارادونا باعث شده بود تا با وجود قامت کوتاهی که دارد، در فوتبال سرآمد باشد و به او لقب پسر طلایی (به اسپانیایی: El Pibe de Oro) را بدهند.



تاريخ : شنبه بیست و نهم بهمن ۱۴۰۱ | 23:37 | نویسنده : عرفان مومن طایفه |
.: Weblog Themes By Slide Skin:.
فال حافظ
رتبه الکسا

ویژه اسلاید اسکین
ساعت

جستجو



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
ذکر ایام هفته

ربات مترجم
امکانات وب